Snö

Man får ju ändå säga att pappan har det rätt bra. Som är i Spanien just den här veckan. Då vi fick årets första snö. Och inte lite snö heller. I morse tog det en halvtimme att sopa fram bilen liksom.
 
Tur som fan att jag fixade så vi fick vinterdäck på redan igår. Annars hade vi nog inte kommit till Emilians gympaavslutning. Körde i 30 genom hela stan. Såg inte ett skit. Och när vi skulle hem igen, ja då var bilden översnöad ännu en gång.
 
Smart som jag är, hade jag minsann kommit ihåg att ta med sopborsten.
Snön - Mamman 0-1. Ser nu att typ alla grannar är ute och skottar. Men inte jag inte. Jag sitter inne, eldar och dricker te.
 
Bilen efter att jag har sopat.
 
Utsikt inifrån bilen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0