Det Går I Ett

Super mom here. Vaknade 07:44. Upp fort som fan. Fram med frukost till storebarnet. Klä på honom. Tvätt och tandborstning. Alla tusenmiljonertrillioner ytterkläder fram. Babyn fick åka utan frukost och i pyjamas (under overallen of course). Mannen fick klä på sig helt själv.
 
For förbi Ica för att handla glömd coccos. Skjutsade mannen till jobb. Storebarnet till förskolan. Hem med galet gnällig (läs skitskrikig) baby som inte vill någonting. Så under gallskrik, bakade jag en kladdkaka (I know at nine in the morning liksom), serverade babyn gröt, fixade mig, städade i ordning, styrde upp allt inför fikadejt med mammor.
 
Prick 10:00 somnade ilsken baby. Och första gästerna trillade in. Min baby missade stora delar av play dejten. Men det har fått sin förklaring. I eftermiddags hade han 39 graders feber. Inte konstigt att han inte var så vanligt om det var feber på gång. Plutten.
 
I alla fall sjukt trevlig fikastund, som vanligt. Galet mycket mys. Nedan. Några mammor och vakna små babys. Och min kladdkaka blev magisk. Som vanligt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0