Fredagspunkter

I morgon är det fredag. Igen. Den lille har varit hemma från dagis en hel vecka. Förra fredagen. Vabb för mamman. Men inte var hon sysslolös för det. Nej förra fredagen gjorde jag följande:

Skjutsade min man till sitt jobb.
Paniksprang in på ICA och köpte en stekpanna. Med den lille i släptåg.
Styrde upp köttfärslimpa, kokt potatis och gräddsås. Klockan tio på förmiddagen.
Packade inför min GBG-resa. Glömde packa stekpannan som var en present.
Styrde upp mig själv.
Insåg precis när vi skulle åka att mina stövlar var kvar på jobbet.
Körde bil på en gågata.
Fick min personal att lämna butiken obemannad för att springa ut med stövlarna.
Körde på ännu en gågata. Under fredagsrushen.
Besökte ett glasmästeri. Hade inga pengar. Fick mina glasskivor ändå. Såklart.
Köpte färg.
Sprang i ösregn.
Besökte Gottegrisen.
Hängde på min mans jobb.
Fick skjuts till Alvesta.
Spillde vitlökssås på min väska.
Åkte tåg. Som gick i tid.
Såg lite av tre olika filmer på tåget.
Kom till GBG.
Åkte spårvagn.
Stimmade till det på en thairestaurang.
Köpte en hel massa godis.
Gick över en becksvart kyrkogår. Gick långt.

Herregud vilken lång lista. Stoppar nog här. Men resten av den kvällen tillbringade jag med min fina vän Erica och alldeles för mycket mat och godis. Att jag sedan snarkade natten lång var inget jag själv märkte. Men vissa andra sov visst inte alls. Sorry för det. Och tack för en trevlig vistelse. Imorgon fredag igen. Bjuder nog inte på lika många punkter. Men man ska aldrig säga aldrig.  



Kommentarer
Postat av: Ica

Saknar ju den där stekpannan ;) Och vi gick inte långt heller :P Snarkandet kan du ju inte be om ursäkt för eftersom du inte gör det medvetet :)



Tack själv :D

2011-10-14 @ 16:53:22
URL: http://ica82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0