Svensk Filmdag

Jag är lite svag för svenska filmer. Fast. Oftast brukar de vara dåliga. Med dåliga repliker. Dåliga skådespelare. Och. Knasiga manus. Idag. Fick jag ryck. Och såg fyra svenska filmer på raken. På min lilla minidator. Med megahörlurar, har jag tillbringat över åtta timmar i soffan. Med svensk film. Min mans enda kommentar:
"Men varför?"

De jag såg var, i ordning.

Fyra år till: En manlig politiker blir kär i en annan manlig politiker. Skrattade faktiskt en del. Lite småtrevlig och verklighetsbaserad om jag inte har helt fel.
  
Puss: En film om en teater. Och alla miffon som hänger där. Allvarligt så gick den inte ut på någonting. Helt plötsligt var den slut. Och inget hade liksom hänt.
 
Prinsessa: Tjock tjej och hennes kamp i livet typ. Grät lite på slutet. Trots att jag faktiskt har sett den förut.

Fjorton suger: Ungdomsfilm med dålig handling (oväntat) och extemskånska. Rydebäck goes hollywood. Blev i alla fall sugen på sommar.

Nu måste den här sjukperioden vara över. Det här håller inte.


Kommentarer
Postat av: ica

Det finns superb svensk film, men ingen av dem du sa :)(fast har med för mig att Prinsessa är rätt söt) Så var lite försiktig när du konsumerar svenska filmer så du inte blir sjukare. Lider med dig gällande smaklökarna. Det är förbannat tradigt. Vila mycket nu! Kryakramar

2011-05-28 @ 12:49:45
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Åh ge mig tips på svensk superb film =)



Mår bättre nu, still förkyld men bättre i alla fall. Ha en trevlig natt. At work!

2011-05-28 @ 20:36:06
Postat av: ica

hmm, nu måste jag fundera... Under ytan, Wallander ;), Yrrol :D, populärmusik från Vittula... Näe, jag måste tänka. Jag är för jäkla trött. 12 timmar tills jag får gå och knoppa.

2011-05-28 @ 20:48:21
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

nej det måste va mer ungdomsaktigt. nu blir det "hata göteborg" eller "confession of a shopaholoc" är helt insnöad.

2011-05-28 @ 21:37:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0