Vad Hände? (Obs - Varning För Lång Text)

Jag vet inte om det bara är jag. Men nu måste jag delge. Har funderat över det här hela dagen. Igår när vi hade spa:at oss klart. Skulle vi in i varsitt omklädningsrum innan avfärd mot värdshuset. Jag hade en mycket trevlig bok till hands och såg fram emot en liten stund i spa:ets foajé. Därför blev jag extra glad då min man annonserade att han skulle ta lång tid på sig i duschen. Liksom skrubba sig ordentligt och verkligen relaxa. Absolut inte stressa.

Jag for då snabbt som tusan in i duschen. Tvättade inte håret, blötte inte ner det ens. Jag vet att det är skumt att inte blöta håret på ett spa. Och att liksom duscha och tvätta håret innan vi kom dit. Men so I did. Alltså gick det ursnabbt i duschen. Ut. På med bodybutter. Hoppade i kläder. En klänning. Cirka tio sekunder. Ner med håret. Borsta, spraya. Fram med smink. Smink smink. Och då var jag redan mejkad. Ja jag vet, inte så himla bra innan ett spabesök men vi släpper det nu va. Mer smink alltså, på det gamla. Parfym och mer spray. Raffsade ihop mina saker, på med skor och sladdade ut i foajén (börjar gilla det ordet). Hinner inte mer än att ta ett glas vatten och kasta mig ner i en fåtölj förrän min man arrives. Vafan!

Han säger att han riktigt sölade och tog långt tid på sig med allt. What?! Jag var mitt snabbaste och kom ändå typ bara tre minuter före honom. Hur hade det då sett ut som jag skulle tvättat hår. Blåst, lockat, plattat. Sminkat från grunden samt haft fler än tre klädesplagg. Då hade vi vart där typ än eller?

Ja vad ville jag säga med det här? Att män han någon inbyggd snabbgen? Som de i och för sig vägrar att använda när det verkligen är bråttom. Att kvinnor tar långt tid på sig. Och då är jag ändå snabbast jämt. Av alla mina vänner. Vad händer? Hjälp mig. Jag kan inte sluta tänka på det här. Jag blir galen. Tokig. Jag fattar ingenting. Är jag inte vrålsnabb längre?


Kommentarer
Postat av: ica

säger nog mer om ditt umgänge än om dig, för nej, du är inte direkt den snabbaste gäddan i sjön när det gäller att bli klar efter dusch :P

2011-07-18 @ 21:43:03
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

...vaaa klart att jag är!!

2011-07-20 @ 20:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0