På Tjejmiddagen

De här frågorna och själva listan kommer från ett sällskapsspel. Och har titeln. På tjejmiddagen. Alltså om man hade en tjejmiddag skulle dessa frågor liksom lätta upp stämningen. Men jag kör ändå. Utan tjejmiddag.

Finns det något killnamn som du tycker är så trist och fult att du skulle skämmas för hans namn om han var din kille?

Nä jag tror inte det. Jag hade vissa problem med min mans namn när vi träffades. Men det säger mer om mig än om namnet. Jag har numera kommit över allt sådant trams. Och är vuxen. Alltså svar nej. Men konstiga dubbelnamn går ju fetbort.

Finns det någon dialekt som du tycker är så ful och osexig att du skulle ha svårt för att inleda ett förhållande med en kille med denna dialekt?

Ja, tyvärr. Jag har väldigt svårt för sån där bräkig bonnig. Östgötska tror jag att det är, eller Värmländska? Jag dör av osexighet på den dialekten i alla fall.


Om du var tvungen att välja mellan att aldrig mer i ditt liv få använda någon typ utav smink eller att aldrig mer få läsa en bok, vad skulle du då välja?

Det är en sjuk fråga. Men jag måste välja att aldrig mer få läsa en bok. Jag ser hemsk ut utan smink. Och i jobbet skulle det absolut inte funka att vara osminkad. I love mitt smink.


Om du var sommarpratare i P1 och skulle berätta en lustig historia hämtad ur ditt liv, vad skulle du då berätta?

Vad skulle jag börja liksom. Jag har så många sjuka historier. De flesta innehållande alltför mycket alkohol. Men jag skulle nog välja någon från min studietid. Eller från min backpacking med Stina. Men. Eftersom att mamma och pappa läser det. Så låter jag nog det stanna här.  

Om du inte får nämna en kändis, vem är då världens snyggaste kille?

Min man såklart. Och min son. Som kommer att bli en love-killer (tjejtjusare är det samma sak?).


Vet du vad din mormors mamma och din farmors mamma jobbade med?

Nej. Men jag gissar på att båda var "bondmora".


Skulle du våga sätta 100.000 kronor på att du utifrån ett klassfoto kan nämna både för och efternamn på alla klasskompisar från mellanstadiet?

Lätt att jag skulle. Men min kompis Erica skulle kunna säga dem i alfabetisk ordning samt tala om allas födelsedagar också.

Nämn något som du gjort och ser tillbaka på och tänker ”Hur kunde jag vara så jävla dum!?”?

Eh japp en hel del. Som involverar lögner och crap. Annars, när jag tyckte att det var en bra idé att följa med en klockförsäljare in i ett hyreshus i HongKong. Och. Åka upp flera våningar för att se fler fejkklockor. Hua.


Finns det något yrke som nästan automatiskt gör även den torraste kille lite mer spännande och intressant?

Yes. Allt som är extremt välbetalt och glassigt. Så ytlig är jag. Och. Jag står för det.


Villa, hund och Volvo eller lägenhet i city, utekvällar och cykel. Vilket tror du stämmer bäst överens på ditt liv om fem år?

Det första. Living it already.


Om alla dina tidigare pojkvänner skulle sätta sig i ett rum och komma överens om din absolut sämsta egenskap, vad tror du då dom skulle komma fram till?

Nej men fy fan vilken hemskt tanke. Och ja. Vad ska jag börja. Slarvig och otålig skulle hamna högt högt på listan. Som skulle vara lång. Mycket lång.


Om du var tvungen att byta hem med någon av dina tjejkompisar, vems hem skulle du då föredra?

Linas i Malmö. Vitt. Välorganiserat. Genomtänkt. Högt till tak. Nära till allt. Men med tanke på att min familj skulle rymmas också. Då hade jag valt Cissis. Hus i Sandsbro. Några gator från där vi redan bor.


Vad är det absolut konstigaste stället du har varit tvungen att kissa på?

På ett mycket märkligt fartyg i Asien. Under någon slags livbåt. Fast det var nog en ståtoalett. Svårt att avgöra. Men allt var kontisgt.


Vem av tjejerna i rummet skulle med störst sannolikhet kunna tänkas bli statsminister?

Nu sitter jag ju själv. Får välja mig själv. Jag skulle nog bli grym. Får börja följa med lite i nyheterna bara. Men jag gillar ju att bestämma så. Why not.


Kommentarer
Postat av: ica

Hahahaha! Jepp, det skulle jag kunna =) (eller, ska jag vara riktigt ärlig har jag glömt Randolfs födelsedag tror jag... nån gång i februari, men glömt när...)

2011-02-04 @ 07:34:41
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

ja du är inte klok =)

2011-02-04 @ 11:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0