Weekend

Vi har haft en mycket trevlig helg. Förstås lite jobb, men lördagen avsultades med baluns. Riktigt parmiddag, då Fredrik och Erika bjudit in sig själva (?) eller, oklart. Men. Sjukt trevligt. Och. Trots flera missöden i köket blev maten urgod. Jag lyckades bränna bechamelsåsen så till den milda grad, att den grytan får nog hamna på tippen. Men både lasangen och efterrättspajen fick höga betyg. Den lille showade sig i säng tidigt. Kvällen för oss, avsultades inte förrän framåt småtimmarna, med ett parti Buzz. Som för ovanlighetens skull fick mig att framstå som iq-fiskmås. Får skylla på vinet.

Och vinet talade sitt tydliga språk när jag vaknade först runt ett-tiden på söndagen. Snäll man som lät sin darling (jag) sova ut. Därefter hängde jag med min son. Promenad. Lekplats. Gungor. Skoaffärer. Samarkand. Leksaker. Den lille gynnas oftast mest vid shoppingtillfällena. Igår inkasserade han sina första kritor och ritblock. Efter några obligatoriska streck i blocket började han att tugga i sig kritor för fulla muggar. Kanske en dag för tidigt med sådana.

Nu på jobbet. All alone. Tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0