Om Bussen

Det där med bussåkandet är ju ett jävla issue. Men jag har hört horror stories om de som har det tusen resor värre. Varje dag. Fullproppade bussar, där folk får stå. Galna ungdomar som lever rövare. (I´m old I know) Knarkare. Aliksar. Ja diverse som man inte är så sugen på varje morgon/kväll.   

Så det har sina fördelar med udda arbetstider. Jag åker, inte helt sällan, helt alone på bussen. Typ som en limo fast buss, som tar lite omvägar. Det är alltid knäpptyst. En och annan pensionär, som inte gör något väsen av sig. Jag ska inte klaga mer. Förrän snön anländer och bussen inte gör det. Det lär ju ske. Då återkommer jag

Förresten snön har anlänt. Fick sopa fram bilen i morse. Idag åkte jag alltså inte buss. Intresseklubben har antecknat allt i detta inlägg hoppas jag.

Tjing!


Kommentarer
Postat av: M

Ha ha mm sluta klaga.. Du är för rolig!..

2010-10-22 @ 13:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0