Jag Upphör Aldrig Att Förvånas

Det är ju helt jävla otroligt. Idag skulle jag, fick brevet för typ två månader sedan, fixa ett nytt foto till mitt körkort som ska förnyas. Skuttade in, efter att ha sminkat mig i en kvart på jobbet, på en fotoaffär, där jag aldrig tidigare satt min fot.


Jag: Hej kan man fixa foto till körkortet här?
Fotogubbe: Ja. Men jag kan inte fixa ett körkort. Det kan du inte ta här. Höhö
Jag:??

Fattar noll.

Jag: Jaaahaaa, nej men tack för komplimangen, jag är liksom inte 18 utan tio år äldre (!!!!) och är här för att jag måste förnya mitt körkort.
Fotogubbe: Öh öh öh

Tar en mängd foton. Och sedan ytterligare en mängd till, då jag inte blir nöjd med ett endaste. Trots att alla ser typ lika ut. Då dyker det upp en fotokvinna. Som jag aldrig har sett förut. Tror jag.

Fotokvinnan: Det var en fin klänning du har.
Jag: Jaha men tack.
Fotokvinnan: Finns den borta på Newhouse?
Jag: ??
Fotokvinnan: Bla bla en sådan kan man ju ha både till vardags och fest.
Jag: Bla bla, den är så skön och lagom längd, rundhalsad och tre kvartsärm.
Fotokvinnan: Men kanon lägger du undan en sådan till mig så kommer jag och köper den på lunchen i morgon
Jag: Jo men visst

Säljer alltså kläder även när jag inte jobbar. Sinnes.

Fotokvinnan: Så du är tillbaka från föräldraledigheten?
Jag: ??
Fotokvinnan: Ja tiden går ju så snabbt
Jag (tänker): Vemfan är du?

Kontentan. Ser ut som arton. Säljer kläder på min fritid. Känner tydligen folk, utan att veta vilka de är. Och såhär blev bilden.




Kommentarer
Postat av: Sabina

Haha=) Du är ju rolig du! Och så snygg du blev dessutom! P & K!

2010-11-22 @ 22:06:35
Postat av: Charlotte

hihi och tack, fast ser lite präktig ut tycker jag. Puss

2010-11-23 @ 08:25:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0