Mer Valborg

Trots massivt regnande hela dagen. Besökte vi, familjen. Sandsbros Valborgsmässofirande. Dock ingen eld för oss. Den skulle tändas 20.30. Alldeles för sent för den lille. Alltså blev det korv, kanelbulle, lotter, chokladhjul och fiskdamm för oss.

Allt sådant som man sedan den dagen man fyllde 12 har föraktat. Eller 12, snarare 9 kanske. Nu är man tillbaka. Och döm av min förvåning. Helmysigt. Endast barnfamiljer och pensionärer. Plus en och annan ungdom som uttråkat sålde förtäring. Jag, som morsa man numera är, gick runt och myste. Den lille - not so much.




Här nedan ser man majbålet. Varför det är så stort? Ja vi hade, en hel skog på vår tomt. Den skogen är numer aska hoppas jag. 
 


Kommentarer
Postat av: ica

Haha! Du var faktiskt på valborgsfirande vid elden i Möckeln när du var 13 :P På 14:e året :P

2010-05-03 @ 18:22:06
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Mycket möjligt. Och typiskt att du skulle komma ihåg det. Men jag/vi kanske föraktade barnaktiviteterna i alla fall. Helst ville vi nog dricka alkoläsk i någon buske =)

2010-05-03 @ 20:10:00
Postat av: ica

Jo, det är nog sant att vi ville, men icke ;) Ja, jag kommer ihåg viktiga händelser i livet vet du väl :P

2010-05-04 @ 23:15:02
URL: http://ica82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0