Vardagsinformation

För er utan barn kanske det här inte säger så mycket. Men. Vi har i den mån det går, så smått börjat övergå från två tupplurar per dag till en. För lilleman alltså. Som liten spädis sov han ju titt som tätt. Och i ett ganska bra tag har vi nu haft rutin på en förmiddagslur och en eftermiddagslur. Skönt för mamman. Men. Nu är det slut med det.

Nu blir det endast en middagslur efter ett litet mellis på förmiddagen. 11.30-14.00 det är cirkatiden. Om någon vill mig något. Ring då; borde jag skriva. Men. Ring helst inte då. Då jag under denna tidsintervall försöker hinna med allt som ska göras under dagen. Alternativt också sover. Obs det går  såklart bra att försöka ringa. Men. Svarar jag inte vet ni varför. Så kan vi säga.

Kontentan av detta var egentligen att det får lilleman att bli trött redan vid sju på kvällen (stor skillnad mot att vara vaken till halv tio som tidigare) och kan således enkelt stoppas i säng. Han somnar på stört. Otroligt bekvämt. Sedan blir det lite välling framåt tio-rycket.

Då brukar vi mötas av den här synen.



Liten som sover som en gris. Alltid i väldigt märkliga positioner. Här har vi pressanäsanmotgavel-varian samt enarmutanförspjälorna. Ligglitehalvtpåknä kör han också.

Det mina vänner var lite info ur vår Håkansson/Ericsson-vardag. Sorry för otroligt dåligt flyt i texten. Men. Jag orkar inte fila på den. Jag ska nämligen värma tacopaj och pressa ner limeklyftor i varsin Corona.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0