Att Jag Var En Sådan Talang - Who Knew

About last night. Vi (jag och Cissi - min partner in crime) hade anmält oss till påskpyssel i församlingshemmet här i Sandsbro. Detta mest för att vara vänliga mot ett par andra mammor som bad oss då det skulle bli inställt om det var färre än tio anmälda. Lite för att vi var nyfikna också. Plus att det utlovades mat.

Vi anlände och allt var väldigt mysigt upplagt. Dukat långbord. Levande ljus. Väldoftande paj. So far so good.
Då skulle det läsas en text för oss. Okey. Inne vid altaret. Eh okey. Det var en stämningsfull text om snäckor (tror jag) och allt hade varit enough om det hade stannat där.

Men icke. Vi skulle sjung en psalm också. För det första kan jag inte sjunga alls. Än mindre psalmer. Och för det andra är jag noll procent kyrklig. Men eftersom vi var i kyrkliga lokaler fick vi köpa läget och även be en bön. Herregud liksom. Men alla är olika så jag deltog lite halvhjärtat och längtade mer och mer efter maten och själva pysslet.

Som sedan var riktigt roligt. Det hade lagts fram enorma mängder med roliga pysselsaker. Gnistrande stenar. Sidenband. Blommor. Målarfärg. Flörtkulor. Limpistoler. Paljetter. Mossa. Grenar. You name it. Och jag tycker det är roligt med pyssel. I alla fall den första halvtimmen. Sedan har jag lite dåligt tålamod, som ni vet. Men vi pysslade på. Ackompanjerade av den övande kyrkokören. Helt plötsligt var klockan tio. Fyra timmar. Sinnes. Vi hann i och för sig äta god paj och goda bakelser också.



Cissi i full koncentration. Hon ser helt ensam och övergiven ut. Det var för att hon tvunget skulle måla tio ägg till sitt påskris. Jag gjorde i stället två slags tuppar. Herr och fru påsk. Vetefan vart jag ska ställa dem bara.



Jag gjode även fyra (!!) små blomsterarrangemang att ha på bordet. Och vem hade kunnat ana att jag var en sådan talang. Så jävla bra de blev . Jag är sjukt nöjd. Som vanligt. Och stolt. Precis som vanligt.



Den här lilla blomman i hjärtformad kruka. Lite blåbärsris och annat krimskrams.



Och tre små påskliljor i glas. Med kristallstenar såklart. I love saker som glittrar och glimmar. Det var roligt. Men jag har svårt att se att jag själv kommer att göra sånt här hemma. Det var ju väldigt bekvämt när allt man behövde fanns tillgängligt.



Cissi gjorde den här fina. Ljuset bredvid råkade komma med. Det tillför ingenting i bilden. Alltså ingen stämningsfull tanke bakom det.

Men nu vet ni vad jag pysslar med. Jag kyrkar och påskar mig här ute i förorten.


Kommentarer
Postat av: Ica

Riktig talang! Skitsnyggt ju. Jag älskade dock Herr & Fru Påsk mest =)

2010-03-24 @ 16:08:51
Postat av: Sabina

Åh, så snygga stuff=) Du är absolut en talang! Vi kan väl höras snart, miss you...

2010-03-24 @ 20:51:07
Postat av: Charlotte

Vad snälla ni är.



Ica - visste att du skulle gilla herrn och frun. Lite your style. Ha det så nice i Kina förresten. Avis som satan!



Sabina - Vi måste höras snart snart. Miss you tooo

2010-03-24 @ 21:42:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0