Sjuk

I förgår sa min man att det var konstigt att jag inte var sjuk. Då både han och lilleman snorade för fullt. Jag hånskrattade och mässade att jag minsann aldrig är sjuk. Har inte haft en sjukdag från jobbet på typ 4 år. Under grundskolan var jag sjuk max en vecka. Sammanlagt. Trots lack of vitaminer och mineraler.

Idag är jag sjuk. Jag riktigt känner hur det blir värre och värre. Feber på väg. Hosta på väg. Täppt i näsan. Huvudvärk. Ingen aptit. Matt. Vill inte. Ska kurera mig som attans. Så himla tråkigt att vara dålig.

Och på måndag måste jag vara frisk. Då ska vi till Leos lekland med de andra bebbarna. Stackars Emilian om vi missar det. Och stackars mig. Det är ju skitkul där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0