Muffins

Trots sjukdom har jag härjat i köket. Igår bakade jag kladdkakemuffins med nougat. Och ja, det är precis lika gott som det låter. De formarna jag hade till gårdagens muffins låg i en kartong som hade ett recept på sig.

Amerikanska blåbärsmuffins. I frysen hade jag både blåbär och jordgubbar, som av en händelse. Så det fick bli några av varje. Mannen förkunnade att det var de godaste blåbärsmuffins-(en) han hade ätit i hela sitt liv. Snacka om att jag är stolt.

Speciellt efter min lilla fadäs. Det stod i receptet: vispa smör och socker vitt och pösigt. Det stod INGET om att smöret skulle smältas först. Now I know. Man kan säga att jag lär mig den hårda vägen.

   
De var godare än bilden visar. Jag vet att det ser ut som att en treåring har gjort dem. Jag får stå för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0