Måndagsmiddan

Så sent som idag sa jag att Ronnie aldrig lagat mat sedan vi flyttat hit. Det är numera inte sant. Idag letade han upp ett recept, for och handlade samt lagade middag åt mig. Vilken man jag har. Gott var det också. Riktigt gott.

Det var kyckling, pasta, krämig tomat/chilisås, sockerärtor, ost, bacon i en härlig blandning. Enormt trevligt. Sedan tog han hand om all disk också. Jag och lilleman smet undan. Ibland får man. Faktiskt. Om man är typ bakis.

 
Det såg ut såhär. Fast bättre då detta var den enda bilden jag lyckades ta. Lilleman bestämde sig nämligen för att tokskrika ungefär hela tiden vi åt. Han tyckte att mamman matade honom för sakta. Matvraket. Obs - bebis fick barnmat.


Kommentarer
Postat av: ica

Var det inte du som aldrig skulle äta sockerärtor igen? Eller det är kanske inte samma sak som de där skidliknande sakerna? Tycker det lät väldigt mumsigt iaf =)

2010-03-02 @ 00:32:59
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Det var sugar snaps jag aldrig skulle äta igen. Dock gjorde jag det i fredags. Men jag tänkte på larven hela tiden.



Och ja, det var supergott. Kan skriva ut hela receptet om du vill?



2010-03-02 @ 09:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0