Emilians Söndag

Emilian här. Såhär såg min söndag ut. Vad har ni gjort? har ni varit lika produktiva som jag månne?

Först fick jag hålla i stegen när pappa skulle sätta upp några lister eller vad det nu var. Länge höll han på i alla fall. Jag blev uttråkad och till slut fick pappan klara sig utan min hjälp.


Jag kröp iväg över pusslet. Passade på att pussla lite i förbifarten. Vad de inte vet är att en pusselbit är gömd. Mitt under köksön. Där kan ingen nå den. Smart av mig va?!


Här står jag vid lilla tv:n. Ibland glömmer jag mig och släpper taget. Då kan jag faktiskt stå själv. I några sekunder i alla fall. Mamma och pappa blir alltid så väldigt till sig när jag står. Jag brukar då retas med dem och sätta mig ner i stället. Ibland hinner jag inte retas. Då ramlar jag. Men jag skriker inte alltid.


Så blev jag lite trött. Då vilar jag mig såhär på mattan lite. Den är gosig den här mattan. Dock inte så smart att de köpte en vit. Men jag har inte sagt något till dem ännu. Men de lär bli varse. Jag kommer inte att visa någon mercy.


Men så insåg jag att där kan jag inte ligga och skräpa. Av med sockorna och rivstart mot nya äventyr. Jag dreglade visst lite på mattan. Och snorade. Men det sa jag inte till mamma.


Så fick jag hjälpa pappa igen. Ser ni att nu har han fått på sig andra brallor. Snickarbrallorna. Jag tyckte att det var ganska roligt att hålla i stegen. Ganska roligt. Inte jättekul.


Men så blev jag uttråkad. Herregud vad lång tid det tog med de där sabla listerna. Hela gårdagskvällen och hela dagen idag. Men så var han ju iväg på tennis också hörde jag. Det var under min middagslur så jag märkte inte av bortfallet. Men jag märkte att inga lister blev uppsatta. Jag har minsann mer koll än vad de tror.


Till slut skulle visst mamma testa nån slags frisyr på mig. Suck säger jag bara. Jag tyckte att det var urfånigt och i protest försökte jag välta ut en miljon småspik. Det var inte så populärt. 


Nähä nu orkar jag inte mer. Jag lämnar in för dagen. Hoppas ni alla har haft en lika trevlig helg som jag. Imorgon är det måndag och ny vecka. Jag har massor på schemat. Fullbokad varenda dag faktiskt. Det är ett hektiskt liv. Det här bebislivet.  

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0