Fågel Flyg

En otroligt obehaglig händelse idag. Den lille tupplurade (som vanligt mellan 13-15 typ). Mamman (jag). Låg ute och solade. På vårt "trädeck". Precis vid altandörren som var öppen. Svisch. Pang. En fågel flyger med all kraft rakt in i dörren. PANG! Och faller ner typ på mamman. Gahhh. Jag blev så jävla rädd. Och sedan tyckte jag att det var otroligt äckligt. Fågeln låg kvar. På rygg. Med tassarna (benen) i vädret. Och andades.

Jag ringde min man. Som satt i något jäkla möte och var till föga hjälp (vet egentligen inte vad hans kulle kunna ha gjort). Tills slut fick jag ta ett överblivet sopskaft och peta på den. Men den vägrade att flyga. Bara sprattlade till. Fick nog puffa en tio gånger innan den föll ut i rabatten och satte sig upp. Där satt den sedan. Blixtstilla. I säkert en kvart. Med öppen näbb. Hua. Är inte förtjust i fåglar. Ännu mindre nu.

Ser ni den här?


Här?

Angående rabatten. Den ska bort.


Kommentarer
Postat av: ica

Näääää! Stackars lilla pippi! Okej, stackars dig med, men staaaaackars pippi!

2010-06-18 @ 06:56:44
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Lotta

mmm undra vem det var mest synd om...men han flög sin väg sen i alla fall. han svimmade nog bara av en smula!

2010-06-18 @ 08:51:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0