Midsommar Och Midsomrar

Nu planeras det inför midsommar. Vi fick midsommaraftonskvällen på vår lott. Vi (jag och Thomas) har planerat grillning. Oväntat. 10 vuxna och  8 barn i åldrarna 6 mån-4 år. Shit. Stockholms skärgård here we come. Ska bli nice att komma iväg lite. Det är utlovat strålande sol, eller i alla fall sol. Och vi hoppas att poolen på tomten är badklar. Tar med badboll i alla fall.

Funderade just på mina olika midsomrar. De i tonåren spenderades ofta med mina söta tjejkompisar från Älmhult. Lina, Sanna, Erica, Emma mfl. Mellbystrand. Torekov. Hemmafester. Ofta regnade det. Ofta var vi fjortisfulla (sorry mamma men vi var faktiskt det). Ofta hade vi galet skoj. Under min studietid var det sedan en del riktiga "Pripps Blå"-midsomrar. I Helsingborg. På Orust (sagolikt vackert). I Halmstad. Ofta med stora gäng av allt möjligt folk och nära vänner.

Sedan min Ronnie kom in i mitt liv har vi mestadels varit i Stockholm. I skärgården. Mer familjärt och inte riktigt lika mycket fokus på det drickbara. Förra året var vi dessutom nyblivna föräldrar. Firade i ett regnigt Karlshamn. Jag befann mig i någon slags amningspsykos och kommer således inte ihåg så mycket av det firandet. Mycket att ta igen alltså.

Ser fram emot årets firande. Äntligen sommar.


Kommentarer
Postat av: ica

Så kan du väl inte skriva om din mamma läser?? Tänk om hon berättar för min mamma! ;)

Hihi, när vi var uppe och kutade vid fyra och du sprang in i en såg.

2010-06-22 @ 20:11:30
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Lotta

Hahaha det där med sågen, kommer jag aldrig att glömma, herregud liksom. Och nu spelar det väl ingen roll vad din mamma vet eller inte vet =)

2010-06-22 @ 20:44:27
Postat av: Emma

Ja tack söta Lotta för många skojiga festminnen. Herregud vad vi drack, alldeles för mycket.

Jätteroligt att läsa om hur du har det, du skriver väldigt bra, på pricken liksom. Han är så himla söt din lille son, vill använda honom som modell på jobbet nån gång. Och hans mamma också, du ser fantastiskt snygg ut!

Ha en mysig midsommar! Skärgård och pripps-blå-scenografi är precis vad jag drömmer om. Men jag är i Tokyo och ska jobba. Äta ål till frukost och kanske ta en karaoke på kvällen.

Kram till dig! Hoppas vi springer på varandra snart!

2010-06-24 @ 14:25:46
Postat av: Lotta

Åh Emma. Tokyo låter very nice. Har sett dina underbart vackra bilder på fb. Måste vara ett äventyr återigen.



Hoppas verkligen att vi ses snart. Det var alltför längesedan nu. Och självklart ställer den lille (och även mamman) upp som modell.



Ta hand om dig!

2010-06-26 @ 22:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0