Bar Bord

Jag tänkte "hur svårt kan det va" att bära upp ett (köks-)bord för trappan. Ensam. Placerade bebis i barnstol. Tog på mig vantar. Ut i garaget. Shit, det var tungt. Men upp kom det. Galet nöjd. Helt klart imponerad ja. Ville kasta mig på telefonen och meddela mannen om min bedrift. Lade dock band på mig. En överraskning fick det bli.

Gjorde i ordning en arbetshörna i allrummet på ovanvåningen. Flyttade om en hel massa flyttkartonger. Satte upp datorskärmar, dator och bar upp lyxarbetsstolen. Emilian studerade och jollrade i takt med min oerhörda framfart. Han tänkte nog "vad har det tagit åt min soffliggande morsa".

Jag var blev så nöjd. (Tyvärr visar jag ingen bild då det egentligen ser ut som fan.) Men i vårt renoveringskaos är det minsann finfint. Mannen kom hem. Jag var på helspänn.

Han märkte inget. - Suck.
Får i och för sig ha överseende då han har jobbat över 10 timmar både igår och idag. Men i alla fall ett gruff  grymtar jag fram.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0