Allrum Bottenvåning

Fotade även lite i vårt så kallade allrum. Som sitter ihop med köket. Först "Matsalsdel". Hatar ordet matsal. Blä.

Kort och gott, här står vårt bord. Skivan ska dock reklameras då den släpper färg.


Lite kalt på väggen I know. Plus att den där sladden som hänger ner. Den ska inte vara så. Plus väggen bredvid ska målas ja. Där ska vi ha en Ûberfin klocka som jag fick i juklapp.


Hm, bebisen var inte riktigt med på det här nej.

Motsatt vägg finner vi det här:


Kamin, som fanns. Nytt ekgolv (det saknas lister) och ny fondtapet och vit matta (smart när man har bebis, vi vet).


Mysigt med brasa. Jag som eldar. Minsann.


Tak som ej är slipat eller målat. Dock har min händige man (som i och för sig har gjort allt annat också) byggt in 20 spotlights. Men han har "inte" dragit elen själv. För det får man faktiskt inte. Det vet han.


Nu saknas det soffa av något slag. Vi har inte bestämt oss. Ny TV har vi redan införskaffat då det kändes viktigare (!?) (den levererades klockan halv två).

Och den ska upp, så snart väggen här är spacklad och målad. Ica-kundkorgen som syns på bilden har vi inte snott. Det stod i garaget när vi flyttade in. Faktiskt.

Ja det var allrummet det.
Konstigt ord. Allrum. Jaja.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så himla snyggt och stilrent!!

Du förresten, imorgon ska jag åka inom Växjö...Kommer med tåget 14.36 och åker vidare 15.10... Förstår att det är mycket begärt att komma inom och möta mig men det hade varit väldans mysigt=)

2010-01-14 @ 21:19:12
Postat av: Sabina

Det var jag som skrev det förra inlägget=)

2010-01-14 @ 21:19:49
Postat av: Sabina

Jag skulle iofs kunna stanna till 15.40 då nästa buss går...Du kan väl skicka ett mess ikväll eller imon fm. Nu ska jag sluta att skriva en massa kommentarer...Kram!

2010-01-14 @ 21:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0