Drängar Och Skidhopp På Alla ♥ Dag

Det var väldigt längesedan jag tränade någonting alls. Därför blev jag hemskt glad och lite fövånad då jag i veckan fick veta att det finns step up här ute i förorten. Mycket trevligt.

Jag har laddat hela dagen. Verkligen ställt in mig på att gå. Då meddelar mannen 60 minuter innan passet att han ska åka 1,2 mil på skidor. Jaha men snabba på då liksom.

Går här hemma och funderar fram och tillbaka. Det är riktigt lätt att skippa på grund av alla omständigheter. Jag vet faktiskt inte heller riktigt vart det är någonstans. Om det kostar något. Om jag ens hinner dit.

Klockan närmar sig. Snart är det mindre än tio minuter kvar. Bebis sover. Mannen är inte hemkommen. Jag är ombytt och klar. Känns sjukt trist om jag inte ska hinna nu när jag verkligen ställt in mig. Och anmält mig. Och bytt om. Och tagit på mig ytterkläderna.

Fem minuter senare kommer mannen. Som hävdar att han blivit sinkad av två tanter som ville hälsa välkommen till gatan. Han var alltså tvungen att snicksnacka med dem. Hade jag inte varit så sen hade jag nog rasat.

Jag rusar ut och ser en annan försenad motionär som susar gatan fram. Jag tar rygg på henne och det är en jäkla tur. Sandsbro skolas gymnastiksal ligger inne i skolan bakom vinklar och vrår. Jag skulle aldrig hittat. Plus att ytterdörren tydligen låses om man inte är i tid. Nu hade jag tur. Passet har redan börjar och vi smyger in.

Jaha uppvärmning tänker jag. Springa runt runt. Lite hopp och studs. Men inga stepbrädor? Då helt plötsligt ska vi ner på golvet. Armhävningar, cykling, plankhelvetet. Åh nej jag är på ett fucking medelpass. Jag hatar medelpass. Jag hatar skidhopp. Jag hatar att ligga på gympasalsgolv. Men främst av allt hatar jag medelpassmusik.

Idag var det bland annat "Om du vill bli min fru", "Sofia dansar gogo", "Working 9 to 5". Hata Hata. Genomlider passet. Dock inser jag att det i alla fall är bättre än att sitta i soffan. Men jag som hade sett fram emot step up så himla mycket.

Fantiserar om att jag själv ska bli gympaledare och bara ha coola step up pass med ny hipp musik. Försöker tänka ut bra step up låtar. Den enda låt jag över huvud taget kommer på är "Alla flickor utom jag". Jättehipp, cool och framförallt ny musik att vänta på mina pass alltså.

Idag är det då alla hjärtans dag och jag har hoppat skidhopp ackompanjerad av Drängarna - great!


Kommentarer
Postat av: Sabina

Jag lovar att jag kommer ändå från Norrahammar om du blir ledare! Framförallt om du har "Alla flickor utom jag" =)

2010-02-14 @ 21:14:52
Postat av: Charlotte

hihi ja snacka om flashbacks till Lisas step up på vugi...saknar!!

2010-02-14 @ 22:21:26
Postat av: Sabina

Jag också!

2010-02-15 @ 13:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0