Not For Sale

Pappan har varit försvunnen. Ute i garaget hela eftermiddagen. Vi har hört skruvdragaren surra samt diverse andra oidentifierbara ljud. Jag och den lille har huserat inomhus. Pappan in en snabbvända och tryckte i sig sin carbonara. För övrigt en av de bästa jag någonsin gjort. Sedan direkt ut igen. Vid ett par tillfällen försökte vi oss på en sneak peak men blev ryade åt. Och fick snopna återgå till våra inomhussysslor.  

Så plötsligt var vi välkomna ut. Och TADA. En mycket stolt skapare. Och. Hans skapelse. Ett soffbord. Om han var stolt? Ja det kan man säga. Något skeptisk övrig familj övertalades och nu tronar det framför soffan. Soffbordet.

Svart och vitt. Högblankt. Och metallben. Känns som helrätt i vår inredning i och för sig. Made from. Ben till Ikea-bord. Hyllister från Mio. Överbliven planka från köksinredningen. Samt högblanka skivor från Ikeas fyndavdelning. Erkänn att det är lite "Sommar med Ernst" över min man i detta läge. Min fina man.


   
Den lille tyckte det var fint. Lagom höjd. Och så tyckte han att fruktskålen mamman fått under ett julmiddagsspel skulle placeras över repan där färgen flagnat. Smart unge det där. Tjipp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0