Newhousedressad

En sak som är lite mekkig med att vara på jobbet. Kläderna. Varje dags krävs en ny och igenomtänkt outfit. Från NH of course. I och med att inte alla höstens/vinterns plagg har kommit in i butik, samt att jag endast varit där två dagar, blir det lite av mission impossible.

Därför har jag fått dyka ner i garderobens gömmor efter mina gamla NH höstplagg. Inte förra säsongens, nej då var jag hemma med den lille. Utan hösten 08 liksom. I och för sig gör det ingenting då våra plagg såklart är stilrena och passar flera säsonger i rad. Men. De finns ju inte i butik. Vilket försvårar försäljningen. För tro sjutton att varenda kund vill ha just den kjolen jag har på mig. Såklart. Alltid. Megaproblems. Jag vet.

Hur som. Slut med bekväma hemmaplagg, tunikor och joggings. Nu blir det "konfirmationslooken" som jag kallar den. Propert. Vuxet. Damigt. Here I am. Dock med liten (ganska stor) "efterbarnafödandebula" på magen. Och alldeles för långa lockar.

Ansiktet fick inte plats tyvärr. Men ser ut som vanligt. Med diskreta pärlor i örsnibbarna. Dock öste jag på med smink. I love smink.

Uppdatering:
Hade nog lite bråttom när jag slängde in den här bilden. Nu ser jag ju att jag ser lite smågravid ut. Vill därför dementera detta. Ingen bebis nr 2 på jäsning alltså.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0