Kräftkalas

En helt vanlig torsdag. Kräftskiva. Premiär. Johan och hans söta Emma joinade. Och bjöd på egenplockade blåbär i väldigt god blåbärspaj. Men innan den kom på bordet. Massvis med kräftor. Ostpaj, med något suspekt utseende dock. Vitlöksbröd. Skagenfyllda minikrustader. Snittar med olika ostar. Öl. Vin. Och snaps för männen. Vi kvinnor och barn stod över.  

  
Före. Ett ganska cleant dukat bord. En liten Emilian som är friserad med vax och redo med kräfthaklapp. Och så igen bordet som börjar att fyllas på. Av både det ena och det andra.

Mums med kräftor. Härlig bild.
   
Den suspekta ostpajen som smakade jättebra trots allt. Hela middagssällskapet minus mig. Emma och Johan. Våra gäster.

Till slut såg bordet mindre aptitligt ut. Våra magar stot åt alla håll och vissa kräftor fick sparas. Men snapsarna. De tog slut. Ekologisk snaps. Tydligen en hit.


Kommentarer
Postat av: ica

Ah! Den där bilden var elak för kräftälskaren nummer 1 som sitter hemma och är bakfull. Kräftor hitåt!

2010-08-07 @ 12:49:47
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

hihi, jag tänkte faktiskt på dig när jag tog den och när jag la upp den. =)

2010-08-07 @ 14:05:55
Postat av: ica

folk tänker alltid på mig vid så suspekta tillfällen :P

2010-08-07 @ 21:31:12
URL: http://ica82.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0