"Vinn Adams Pengar"

Jag har, sedan jag började jobba i alla fall, lyssnat på "Äntligen Morgon" (Mix Megapol) i princip varje morgon. Höjdpunkten har alltid varit programpunkten, "Vinn Adams Pengar". Där man kan ringa in och tävla mot Adam i allmänkunskap.

Tyvärr har de flyttat denna punkt från 13 minuter i 9 till 13 minuter i 8, inte i synk med mina morgonrutiner. Men, det var inte det jag skulle skriva utan. Imorse lyssnade vi i bilen, då jag och Emilian skjutsade pappan till jobbet. Vi var helt inne i tävlingen, (mamman och pappan) skrek ut svar. Ifrågasatte de svar som gavs. Diskuterade vad som kunde vara rätt, och så vidare.

Och så, för första gången. Utmanaren, en Erik från Norrland hade alla rätt. 10 rätt av 10 möjliga. Jag tjoade att det minsann aldrig hade hänt. Jag var helt upprymd. Likt en Anders Timell på speed. Hoppade nästan upp och ner i bilsätet. Pappan lite mer lågmäld. Så var det Adams tur att svara på frågor. Och han missade en. Liam Neeson. Alltså vann den där Erik med 10-9. Jag är fortfarande helt uppeldad över detta.

Jag vet - jag är tragisk.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0