Valborgsmässoafton

Nej men ösregn på Valborg. Så originellt. Verkligen. Otaliga är de Valborgsmässoaftnar (?) som jag stått ute i regn. Huttrandes. Genomblöt. Med en avslagen cider i handen.  Mascaran under ögoen. Och gyttja upp till knäskålarna. Eller det sista vetefan förresten.

Varför skulle det alltid vara utomhusaktivitet denna afton? Brännboll. Grillning. Femkamp. Stafett. Och när man väl tagit sig igenom dessa aktiviteter. Då väntade en mastodontlång kö (också den i ösregn såklart) till det uteställe man skulle dansa loss på. Allt detta spektakel följt av en rejäl förkylning och en baksmälla on top of.

Skönt att jag har vuxit upp. Är numera en vuxen. Stannar alltså inne med mitt barn, min man och lyxar med fläskfilé.


Emilian, Malte och Greta.
Just innan himlen öppnade sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0