Vi Har Renoverat

Vi har då renoverat. Här är ett axplock (!!) av vad vi har gjort de senaste dagarna. Och denna gång när jag skriver vi, menar jag vi. Vissa har tydligen fått för sig att det mest är Ronnie som gjort saker här hemma. Det är förvisso sant. Men nu har jag, faktiskt, också gjort massor. För att det inte ska bli några missförstånd har jag skrivit ut exakt vem som har gjort vad. Bra så.


Slipat trappan (Ronnie). Målat trappan (jag - och lite Ronnie, bara lite) 3 gånger. Fått en överansträngning i armen (jag såklart).


Byggt en livsfarlig byggställning (Ronnie). Stått på denna och målat snedtaket ovanför trappan (Ronnie). Stått på den och tapetserat (Ronnie). Stått nedanför men hjärtat i halsgropen (jag).


Satt upp gipsskiva vid dörrhål och spacklat (Ronnie). Slipat och målat (jag).


Satt gips runt fönster, på väggen, bakom element, spacklat och slipat (Ronnie). Målat och lite slipat (jag).


Tapetserat ovanför och under trappan (Ronnie och jag). Tillsammans, i tre timmar. Här sätter han sista biten. Satan vad snyggt det blev.


Firat med en öl (Ronnie). Nu saknas det bara golv, det ska läggas idag (Ronnie). Och matta till trappan ska klippas (jag). Har även beställt ett miniskrivbord att ha under trappan, vår blivande arbetshörna.

Men viktigast. Snart kommer vår Emilian!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0