No Step - No Baby - No Plane Home

Som paus i målandet hade jag tänkt att gå på step up. Det är ju bara på söndagar här ute i förorten. Jag hade verkligen tänkt att gå. Även om jag har målafärg över hela mig och är så trött att varken hjärnan eller kroppen fungerar. Visserligen - en koordinering av dessa + en stepbräda kanske inte hade varit det bästa. Men nu är jag  räddad. Fick just det här mailet:

"Ingen step sö 18/4, fel på larmet i skolan."

Ingen återvändo. Back to my pensel, roller, färg och jävulstrappa. Förresten lilleman har det toppen hos sin mormor och morfar. Hastigt och lustigt bestämdes det att han ska stanna hos dem till på tisdag. TISDAG. Hur ska jag stå ut? Utan min bebis. Min skatt. Min fina. Buhu. Men jag går nog på mamma/bebbefikan hos Cissi på måndag i alla fall.  

Och om någon undrar om Emilians farmor och farfar. Vad de har för sig. De sitter fast i soliga Turkiet. På grund av askmoln. De kan alltså inte flyga hem. Livet kan då ta märkliga vändningar.


Kommentarer
Postat av: karin o claes

farmor o farfar .meddelar att vi sitter på en turkisk buss på væg mot bulgariska gränsen Det är nu ca 390 mil hem, puhh

2010-04-20 @ 08:10:27
Postat av: Charlotte

Sinnessjukt. Tänker på er. Hoppas att ni inte har alltför mycket träsmak redan!

2010-04-20 @ 09:15:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0