Matprat

Det där med mat är stort i mitt liv. Jag är förtjust i att laga mat. Älskar att äta mat. Kan kolla på recept i timmar. Lusläser menyer och veckomatsedlar. Ja ni fattar. Sen finns det störiga saker med mat. En av dem är det där med pizzan igår.

Fler störigheter kommer här:

Störigt om man är bortbjuden och det inte finns tillräckligt med mat. Man kan ju inte gärna be om en macka efteråt.

Störigt om man äter middag med tex sina svärisar och ingen tar mer mat, inte ens sin kille. Då kan man inte sitta där och gluffsa i sig, fastän man vill.

Störigt i sig om man äter mycket mer än sin kille, och dubbelt störigt om han påpekar det.

Störigt om man äter ute och alla beställer samma rätt, men ens egen är den minsta portionen.

Är det verkligen bara jag som är så här knäpp? Jag vet iofs att det finns åtminstonde en till tjej som känner som jag. Eller hur M.


Kommentarer
Postat av: Martina

Hi,hi..Mmm.. Känner att jag blir upprörd bara jag läser detta,precis läst högt för min blivande(förhoppningvis)(hänger på ditt hintande)man..

Lägg av med att påpeke det uppenbara liksom!! Ja älskling,jag tog TVÅ ggr.. Vi ska ju fira jul första gången i huset nu o ja mysigt med familjen o stämningen o kanske man får en fin klapp..MEN som du förstår tänker jag mestadels på maten..

Tänk all MAT som ska lagas i MITT kök o tänk på ALLA rester som ska ligga i MITT kylskåp.. O man får ju faktiskt inte slänga mat.. Fantastiskt..

2009-11-09 @ 19:56:57
Postat av: Charlotte

Haha jag skrattar ihjäl mig, du är för rolig.



Vi ska förhoppningsvis också fira i vårt hus. Det bästa är nästan alla julmatsresterna som kommer att ligga i mitt kylskåp ja. Och på julen då får man minsann unna sig. Fy fan vad jag ska unna mig.



Längtar som en tok!

2009-11-09 @ 20:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0