Marginaljustering Tack!

Vad är det för fel på mig egentligen? Jag stör ihäl mig på alla texter som inte är marginaljusterade. I love marginaljustering. Finns det något finare än långa marginaljusterade texter. Jag älskar att markera allt och sen se hur orden flyttar sig när de marginaljusteras. 
 
Känner lite lite förakt mot människor som inte marginaljusterar sina texter. Ser lite ner på dem och känner mig mycket bättre. Sinnes. Jag har till och med svårt för tjejer som söker jobb hos mig, och  lämnar in CV:n och personliga brev utan marginaljustering. De hamnar automatiskt i "kanske" högen.

Är det här vettigt? Är det bara jag?

Det räcker inte med marginaljustering. Det ska varar rätt styckeindrag och absolut inga särskrivningar. Herregud för särskrivningar. Jag får ont i hela kroppen av dem.

Sen att jag själv är usel på att stava det är en annan femma.


Kommentarer
Postat av: ica

haha. är det därför man inte ser dig i min blogg längre? :P du föraktar mig.

Nja, jag tycker vänsterjusterat ger ett mer seriöst intryck, marginaljusteringar kan ju dra ut ord till en förbannelse. Det är ju ändå texten som är viktig... eller? :p

2009-11-26 @ 06:30:06
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

såklart. men jag tycker att texten ser snyggare ut och är mer lättläst. det är ju en smaksak. jag fattar bara inte varför jag bryr mig så mycket.



och dina texter gumman, är alltid underbara, precis som du =)

2009-11-26 @ 12:31:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0