Jag Jobbar

Ut till huset idag. Fina pappa kom och hämtade mig och son. Han och mamma sliter som djur. Spacklar, målar, kör till tippen och nu har de till och med räffsat hela trädgården. Stort tack.

Jag lyckades hjälpa till lite idag. Tro det eller ej men spacklade en hel vägg. Med otrolig precision och noggrannhet. Var superstolt. Förevigade. Mallade mig. Tills jag insåg att just den väggen kommer att vara insidan av hallgarderoben. Härligt.

Kommer ni på besök, ta gärna en titt bakom ytterplaggen och beröm det fina hantverket. Gärna så Ronnie verkligen hör.

     
Glad jag som stolt visar upp min spackalde vägg. Lilleman inte så jätteintresserad. Och ja, jag har på min femtonhundrakronorskofta - smidig som vanlig.

Galmourbyggjobbare ut i fingerspetsarna. Såklart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0