Furufult

I det där huset som vi har köpt. Som jag tjatar om i varje inlägg. Verkar det som om de förra ägarna har gått in för att göra det så fult som möjligt.

Furu är ett ständigt återkommande insalg. Furuluckor i köket, furugolv, furutak, furudörrar  listan kan göras längre. Och som om det inte var nog så har de slagit upp lite härlig furupanel här och var. Why liksom?! Jag är numera allergisk mot furu. Allt ska bort.

För att dessutom göra det så knepigt för oss som möjligt har de på den betongplatta som huset ligger på, först lagt en härlig brun helteckningsmatta. Ovanpå den lite furugolv såklart. Och ovanpå den, en mysig plastpatta i träimmitation. Allt för att det ska vara så fult som det bara går.

Jag säger inte att jag har förutfattade meningar om folk som har extremt mycket furu i sina hem. Jag säger heller inte att jag ser ner på folk som har det fult i sina hem. Och jag säger absolut inte att människor som lägger olika sorters golv, i varje rum, i sina hem, borde skjutas.
,
It´s a hard knock life.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0