Vi Ska För Helvete Flytta På Oss

Shit nu börjar det slå mig. Vi ska flytta nästa vecka. Det vill säga att jag inte kommer att bo tre  minuter ifrån stan. Oh My God. Jag är nere på stan i princip varje dag. Antingen vi har ärenden eller inte så brukar jag och Emilian promma genom stan. Glo på folk. Kika i butiker. Sladda in på jobbet och prata lite strunt. Köpa någon onödig men för tillfället oumbärlig pryl. Fika lite. Osv.

Hur ska det blir nu då? Ska jag ta bussen in och flanera? Förmodligen inte. Ska jag ta bilen och mekka med bilbarnstolen samt i och ur med vagnen, fälla ihop och fälla upp? Nja inte så lockande. Vi har haft det bekvämt, onekligen. Nu blir det nya jaktmarker för mig och Emilian. Vi får väl utforska elljuspåret. Se vad det bjuder på. Kottar och crap. My favourite liksom.

Har jag verkligen tänkt igenom det här med förort? Jag. Som är bekvämligheten själv. Har jag flyttnerver? Råångest och panik?

Svar ja!



Hjälp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0