Grattis Ronnie

Idag fyller min fina man år. Det har vi firat. I dagarna tre. Jag hade styrt upp en överraskningshelg utan dess like. Det började men att Ronnie i onsdags fick ett grattiskort med tydliga instruktionen. Klockan 19:00 på fredagen skulle han stå redo. Med packad väska. Ombyten för två nätter + finkläder medtagas. 
 
Alltså stod han redo. Vips blev kidsen hämtade av mormor och vi var barnfria. Jag tog plats bakom ratten och meddelade att nu blir det roadtrip. Dock tog vi oss bara ner till Statoil på Norremark innan han föreslog själv att han kunde köra. Det kom han att ångra en smula då vi hade 5 timmars bilresa framför oss.
 
När han i höjd med Linköping frågade om det var långt kvar släppte jag suprise nummer 1. Yes, övernattning på Fågelvägen 46 Tyresö. Hos Gina&Niklas. Vi anlände 24:00. Fick smörgårdstårta och öl innan vi somnade som klubbade sälar. Lördagen inledde jag redan 06 då jag var alltför uppstimmad för sömn. Ronnie, fortfarande ovetande om dagens planer fick nya instruktioner, att vid 10:00 skulle vi åka vidare med all packning. Ingen frukost fick han heller.
 
Så körde vi igen. Mot Drottningholm. Suprise nummer 2. Brunch hos Eric&Lena. Värsta lyxbrunchen my god! Plus att där dök även suprise nummer 3 upp, Thomas&Åsa! Fantastikt trevlig förmiddag och min man var nog lite överväldigad. Då vips var det dags igen. In i bilarna mot nya mål. City. Incheckning på Nordic Sea Hotell, Vasaplan. Men ingen rast ingen ro. Ut för fika på Vetekatten. Och där. Suprise nummer 4. Ronnies mamma, pappa, syster + barn dök upp. Mer firande och grattande.
 
Efter fikat var det vila på hotellet innan piff och fix. Finstassen på. Jag glittrade som en discoboll. Ner i hotellbaren för loungehäng. Drinkelidrinks, skumpa och allt möjligt trevligt i dryckesväg intogs. Plus, suprise nummer 5, Sören&Johanna ramlar in. Presentutdelning och en rörd Ronnie. Vilka fina vänner alltså.
 
Ut på stan. Middag på Griffin´s Steakhouse. Magisk middag. Så satans bra mat, helt amazing. Ut i Stockholmsnatten framåt midnatt. En skybar blev vår nästa och sista anhalt. Fler drinkar innan vi ramlade in på hotellet för en relativt sansad efterfest.
 
Idag har vi smackat i oss enorm hotellfrulle. Vi har softat på hotellet och umgåtts. Vi har shoppat på stan och lunchat på PizzaHut. Innan vi återigen satte oss och for nonstop hem till Växjö. Grattis på födelsedagen Ronnie. Hoppas att denna helg har rockat your world. För du rockar min - varje dag!
 

Kommentarer
Postat av: alo

naaaw! härlig helg! välkomna hem! :-)

2013-03-24 @ 21:18:26
Postat av: Charlotte

:) tackar!

2013-03-24 @ 21:30:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0