Bouef Bourguignon - Söndagsmiddag

Det är söndag. Och som sig bör. Har jag haft ett långkok på spisen. Som har puttrat och spridit ljuvlig doft i vårt hem. Jag veeeet, kan jag bli mer hemmafru:ig liksom?!
 
Bouef bourguignon. På älg. Med rödvin i massor. Serverat med potaitsmos, gjort med kärlek, smör och flingsalt. Tyvärr orkade jag inte så mycket som jag hade velat. Måste berott på att jag hela eftermiddagen gått och provsmakat ur min gryta. Smask. Har ni inte lagat det här? Gör då det för tusan!
 
Min gryta.
 
Lite bacon, vitlök och svamp är aldrig fel.
 
Kan man låta bli att provsmaka? Nej!
 
En äggula ska det vara i moset.
 
Varsågoda. Söndagsmiddagen är serverad!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0