Vakta Sin Tunga

Hörde just Ansiktet med låten "Äckligt" på radion. Kommer på mig själv med att sedan sjunga lite på den medans jag donar med tvätt och annat. Den lille snappar blixtsnabbt upp fraserna. Det gäller att passa sig. Så han inte senare i veckan på dagis frålar fram "Ska vi göra nåt äckligt baby".

Läste om en mamma som hade tre barn. Den äldste ca 9 år gick runt och skrålade "I´m sexy and I know it". Mellankillen ca 7 år sjöng "Du och jag under täcket baby" och den lilla i Emilians ålder "Jag kommer jag kommer".

Jag har även hört Emilian sjunga med i "Om sanningen ska fram vill du ligga med mig då". Det kanske får vara slut på radiomusik här hemma. Eller så får den svenska popeliten tänka lite mer på ordvalet i sina texter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0