Do Not-Tips

När jag ändå är i tipsartagen. Cykla inte. Hem från ditt jobb. I 30 graders hetta. Med ullkojol. Som är så kort och tight. Att den riskerar att spricka för varje tramptag. Okey!

Plus ta inte bilder när du cyklar. Det är inte trafiksäkert alls.
   
Fick skjuts till jobbet. Hade inte en tanke på att jag skulle cykla hem. Kjolen fick hasas upp för att jag över huvud taget skulle kunna trampa. Den svarta som syns är fodret. Som knakade oroväckande.

Kände mig som en fjortis i den kjollängden. Absolut inte som en SNART 30-årig förortsmorsa. Sen var det galet mycket solsken. Hett som tusan. Och lite lätt uppförsbacke och motvind (såklart) hela vägen. Jag var ilsk när jag kom hem. Som ett bi. Och svettig. Men kjolen är hel i alla fall.

Nog med tips för den här gången.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0