På Torsdag Äts Det Ärtsoppa (Och Pannkaka)

På min mans jobb har han och några kollegor enats om att varje torsdag äta ärtsoppa och pannkakor. Som de turas om att ta med sig. Alltså en förvånad jag som inte trodde mina ögon när han i går afton började steka pannkakor för brinnande livet. Det var verkligen på liv och död med de där pannkakorna. Jag råkade ha lite för mycket smör i pannan (då jag skulle ta över i en minut) och blev nästan lynchad.

Pär kom på besök och både han och jag gjorde tummen upp. Smakade nice. Och. Att. Maple sirap var en sådan hit. Vem hade anat.


Här är han kocken. Som nu har bevisat att han är grym. Även i köket


Sedan kom det en minikock. Som ville hjälpa/får pappas uppmärksamhet.


Men han var mest i vägen. Faktiskt. Här har han fått tag på en mortel (!!).


Tada! Ser smaskens ut eller hur.

Varför det står en flaska Baylis med mintsmak bredvid spisen. Är oklart. Men det har med den lille och hans klåfingrikhet att göra. Det är for sure.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0