Förra Helgen

Jag har ju helt glömt. För er matintresserade. Jag och min man var barnlediga förra helgen. Var på restaurang. Lagerlunden närmare bestämt. Mums. Och mums för att få piffa sig en smula, sätta på en liten black dress. Och i höga klackar dricka vin, på fancy lokal. Very nice. Very nice även, att samtala med sin man utan att ideligen bli avbruten av en liten, men bestämd stämma.

Vi åt följande:

Jag: Havskräftsoppa med grillade pilgrimsmusslor och varmt vitlöksböd
Ronnie: Pilsnergravad rådjursfilé med kantarell- och getostpaj samt grovkornig senapssås

Jag: Grillad entrecot med chilirostad klyftpotati och rödvinssås
Ronnie: Grillad ryggbiff med chilirostad klyftpotatis och ört- och parmesancreme

Jag är en orutinerad bloggare och fotade noll under vår lilla utflykt. Däremot fotade jag mig själv i spegeln innan avfärd. Medan jag väntade på min man, som till slut entrade scenen, något skrynklig.

 


Kommentarer
Postat av: M

Såå roligt!!... Fan vad jag skrattade..

2010-11-21 @ 19:24:39
Postat av: M

O tack för matinfon!. Har funderat på vad ni åt.. Såklart!!.

2010-11-21 @ 20:43:31
Postat av: Charlotte

=) jag skrattade lite nu när jag skrev det också.



och vi har ju helt glömt att diskutera maten, får göra det i morgon!

2010-11-21 @ 22:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0