Power Walk Och Projekt

Emilian och jag tog en power walk i morse. Mycket välbehövligt efter julen och mathelgen. Dock inte riktigt lika smidigt som det brukar vara.

Först projekt ett, att få på bebis en overall och så ner i åkpåsen. Sen projekt två, att få på mig själv långkallingar, täckbrallor, halsduk, vantar och allt vad det var. Sen var det inte plogat. Projekt tre, skuffa vagnen genom snövallar för att ens komma ut på en väg. Såhär mekkigt var det aldrig hemma på vår gata i stan.

Känner inte riktigt till stigarna här så hamnade på en landsväg som sluttade trevligt neråt. Hela tiden. Vilket innebär att hemvägen var mardrömslikt uppåt. Hela tiden.

Trots att det såg trevligt och soligt ut var det en plåga. Först var det kallt. Sen var det varmt. Sen kallt igen. Sen svettigt. Sen frös jag. Sen snorade jag. Sen började alla kläder att klia. Och det började blåsa som fan.

Trots allt var det skönt. När vi kom hem.

         
Visst ser det mysigt ut. Fin natur och ett leende. Dock togs bilden under promenadens första del. Sen var det slut på leenden vill jag lova.  

Men vi kör i morgon igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0