Fota Sig Själv Ja

Som jag har försökt. Att få till en hygglig dagens bild på mig själv. Det ser så enkelt ut när alla andra storbloggare gör det. Nu är ju min blogg extremt liten. Men det kan ju inte vara därför som bilderna blir crap.

Ett axplock av olika metoder och resultat. Kom gärna med teorier.


Webcam. Suddigt. Kornigt. Allmänt dåligt. Plus extremt orutinerat att placera sig framför fönstret.


Med kamera. Automatisk inställning. Fotat mot mig själv. Obs, ett av hundra då det är extremt svårt att få med hela sig. Man ser ju för sjuttsingen inte.


I spegel. Med blixt. Skitdåligt. Plus att man ser alla små smutsfläckar. Tänk då hur de blev som jag fotade i badrumsspegeln. Hua.


I spegel. Utan blixt. Alla blev såhär suddiga. Why?

Egentligen är jag för lat (och ointresserad) för att lära mig hur kameran exakt fungerar och vilka inställningar som är till vad. Men har någon ett klockrent tips är jag öppen för det. Tills dess. Håll till godo med den kvalité som bjuds.

Sen att motiven alltid är till sin fördel. Det bjuder vi  på.


Kommentarer
Postat av: Sabina

Söt är du i alla fall!=) Gick det bra i Jkpg idag?

2010-01-21 @ 19:23:49
Postat av: Charlotte

Tack darling. Japp det gick bra. Fick du inte mitt mess? Tar inte alls lång tid att fara dit jue. Nästan gång kommer vi och besöker er i huset =)



2010-01-21 @ 21:43:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0