Film

Eftersom att vi köpt en ny box till tv:n får vi i två veckor tillgång till alla kanaler. Alla filmkanaler, tjoho. Tyvärr visas det bara skräpfilmer. Hela tiden.

I förgår fastande dock mannen framför "Låt den rätte komma in". (Så heter den ju.) En svensk kritikerrosad vampyrfilm. Den var nog rätt fin ändå. Men jag som är livrädd för allt hemskt kilade ner och somnade med lilleman i stället. Fick handlingen berättad för mig sedan. Mycket speciell.  

På morgonen såg jag i stället "Mer om oss barn i bullerbyn". Det var allt en film i min smak. Även om mannen påpekade att det inte fanns någon som kunde flyga med propeller. Ingen var extremt stark. Ingen hade någon snickerboa, så är "Bullebyn" och "Madicken" ändå mina Astrid favoriter.

Igår  såg vi först "Änglar och Demoner", som vi hade hyrt. Den var spännande. Dock hade jag inte läst boken så jag missade nog en del. Det är alltid den man minst anar som är "the bad guy". Även om jag såklart räknade ut det direkt. Som vanligt steget före. Emilian somnade av tristess.  

På eftermiddagen lyxade vi till det med en matiné. Herregud matiné ja, på tvåan. "Oliver Twist". Också fin på sitt sätt. Men blödig som jag är ville jag grina mest hela tiden då den var hemskt sorglig på sina ställen.

Så där fick ni lite filmrecensioner. När jag ändå är i farten vill jag passa på att varna för "Scener ur ett kändisskap" och "Borta bra men hemma bäst". De var för dåliga för att ödslas tid på. Däremot kan jag rekomendera "Baksmällan". Som vi trodde var förutsägbar men visade sig vara helt okey.

Nu behöver ni inte undra vad vi har gjort. Vi har glott på film.


Kommentarer
Postat av: ica

jag hoppas dock att det inte var i "I taket lyser stjärnorna" som ni skådade vampyrer eftersom den handlar om en tjej vars mamma får cancer. "Låt den rätte komma in" är däremot om vampyrer =)

2010-01-03 @ 21:17:42
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

Hahaha ja såklart. Jag ville ju se "I taket lyser stjärnorna" när vi skulle hyra. Hm måste blandat ihop dem. Snurrig som jag är. Skyller på magsjukan. Jag är ju inte van att vara sjuk som du vet =)

2010-01-03 @ 21:37:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0