Skam Den Som Inte Försöker

Härligt när jag försöker vara lite snabb och effektiv. Hade en plåt med varma mackor i ugnen. Skulle under tiden får på bebis pyjamas, fixa i ordning nappflaska med ersättning (koka vatten + hälla i pulver), mata bebis, lägga bebis, få bebis att somna. Allt innan mackorna bränns vid.

Sen. Sjunka ner i soffan. Hinna se "Halv åtta hos mig" och njuta av min varma mat. Det var planen.

Försöka går ju. Jag var on track ett bra tag. Tills bebis bestämmer sig för att bajsa direkt då han lades i sin säng. Följt av att kräkas över hela sig (och lite mig) då jag skulle ta upp honom. Jag stressar för att byta på honom i rekordfart. Sliter med mig en ren pyjamas från torkställningen. Svidar om ungen. Slänger ett getöga i ugnen. Lugnt. Lyfter upp bebis. Som kräks igen.

Jag åt kalla mackor med lite vidbränd eftersmak akompanjerat av bebisvrål, genom baby watch:en. "Halv åtta hos mig" - slut - redan. Jaha bättre lycka nästa gång.

I morn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0