Fikamys Med Mammor

Idag har vi varit och fikat med mammor och bebisar. Det är verkligen mysiga stunder. Varje måndag ses vi hos någon av oss sju som brukar träffas. Ibland kan alla, ibland kan bara en del. Emilian och jag ser verkligen fram emot dessa träffar. Bebbarna interagerar, precis som vi mammor. Vi träffades på en kurs i babymassage. Som för längesedan är slut. Vilken tur att vi fortsatte träffas ändå.

Jag trodde inte att föräldrargrupper och sånt crap skulle intressera mig. Men de här tjejerna är ju precis som jag. Som valiga tjejer som råkat få barn. Visst pratas det om bvc-tanter, blöjor, barnmat och bebiskräk. Men vi avhandlar även helt normala saker som fyllor, sex och Grace liksom.

Ibland är det så otroligt skönt att få ventilera. Idag main subject. Hur sjutton funkar det där med sittvagnen egentligen. Perfekt, fick lite mer klarhet. Bebisen ska spännas fast igenom åkpåsen. Jaha. Där ser man. (Okey pappan sa det igår men jag tyckte att det såg galet ut). 

Diverse huvudbry som nog bara en annan nybliven förälder kan förstå. Inga frågor är för korkade. Tack för det.   

              
Emilian och Greta samsas.       De här tjejbebbarna är Emilians bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0