Noll Koll

Alltså ser vi ut som någon jävla infodesk eller? Ofta (eller ett par tre gånger i alla fall) har jag blivit stannad och frågad om vägen hit och dit när jag är ute och prommar. Alltid svarar jag fel. Inte med vilje (det har ju varit kul i och för sig) utan för att jag i stundens hetta (vilken heat liksom) inte kommer ihåg vart någonting ligger.
 
Idag lotsade jag människor som skulle till Oskarshamn, åt helt fel håll, på grund av vägarbete (och för att jag glömde åt vilket håll Oskarshamn ligger). Sedan grämde jag mig en kvart för att jag sagt fel. Men sluta fråga mig dårå. Jag har inte direkt koll på geografi, som var mitt absolut sämsta SO-ämne i skolan. Eller vad sägs om 38 av 100 på ett test om Europas länder, huvudstäder och floder. Nicht gut.
 
Babyn var inte till mycket hjälp han heller. Först sov han. Sedan skrek och gnällde han. Plus att jag hade riktigt ont i benhinnorna. Ingen bra promme idag med andra ord. Och så blev det mörkt skitsnabbt. Nej till hösten känner jag!
 
Här är vi. Innan utfrågning, pw, höstmörker, benhinneont, skrik och gnäll.

Kommentarer
Postat av: Ica

Du kanske helt enkelt ska säga att du inte vet ;)

2012-10-17 @ 10:07:53
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

But whats the fun in that? Eller jag vet ju, det är bara det att jag glömmer av just när de frågar =)

2012-10-17 @ 10:35:08
Postat av: Charlotte

Förresten Erica så kommer jag ihåg att du hade ganska bra på det där provet. Med Anna-Karin (tviochörk)i SO på högstadiet =)

2012-10-17 @ 10:37:41
Postat av: Ica

Hade jag? Jag som alltid säger att geografi är mitt hatämne. Länder och huvudstäder kan jag... men floder och berg?? Hurr!! Kommer ihåg att jag spelade in texten om de äckliga bergkedjorna på band och lyssnade på medan jag sov för att det var så jävla tråkigt att plugga på det provet... Det sket sig ändå :)

2012-10-17 @ 16:12:08
URL: http://ica82.blogspot.com
Postat av: Charlotte

haha fast det var nog A-Ks fel. Tråkigare person får man ju leta efter.

Kommer du ihåg när jag fick en stor äcklig kaffe-/slemfläck på ngn stencil från henne då hon typ slicka på fingret och sedan bläddra ut stencilerna.

Då ringa du in fläcken och skrev ofräscht och sedan såg hon det hahaha. Jag tänker på just det ganska ofta. =)

2012-10-17 @ 20:14:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0