Love Långkok

Jag vet inte om detta är ett tips. Men. Långkok. Gör det. Fy satan vad gott. Idag hade jag kycklingben i frysen. Tinade dem. Stekte på dem och kryddade med en massa gul curry, paprikakrydda, cayennepeppar, citronpeppar, salt och säkert en hel del andra kryddor också.
 
La över dem i en stor kastrull och hällde på två burkar med coccosmjölk. Detta fick sedan koka i ungefär 1½-2 timmar. Smakade av då och då samt öste i en massa citronsaft. Egentligen skulle jag haft lime, chilifrukt och grön currypasta i, men det hade jag såklart inte hemma. Därav improvisationen.
 
När det kokat i en evighet. Fräste jag på wookgrönsaker med hackad vitlök och hade i dem också i grytan. Plus creme fraiche och lite philadelphiaost som jag hittade i kylen. Sedan fick det koka nån halvtimme-timme till. Tills köttet typ släpper från benen på kycklingdelarna.
H E R R E G U D så gott.
 
Min man är inte så impad av min matlagning. Och inte min son heller. Så ni får take my word for it. Men de åt och sa att det var gott i alla fall. Jag åt som en tok och typ skrek att det var magiskt. Som vanligt när jag överträffar mig själv.
 
 
Jaja matbilder är inte mitt starkaste kort. Men visst ser det magiskt gott ut?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0