Byte Av Sida

Under min gymnasietid och även något år efter det arbetade jag extra som kassörska på Ica Maxi i Älmhult. Det var roligt i ungefär en kvart. Sedan var det bara tråkigt och jobbigt. Eller det var en okey arbetsplats men själva jobbet var otroligt tråkigt.

Jag tänkte alltid en massa under dessa arbetspass. Mest tänkte jag på hur jag störde mig på  kunder som handlade megamycket (helt fel försäljningsmässigt men ha i åtanke att jag var typ 16). Sådan som hade fulla kundvagnar.  Som tog upp stor plats i kön. Som ingen ville ställa sig bakom. Som det tog en evighet att blippa ut alla varor åt. Som inte hann packa i, innan nästa kund. Ja. Listan kan göras mycket längre.

Igår. Upptäckte jag att jag har blivit en sådan. Just en sådan person som jag hatade. Ingen ville ställa sig bakom mig i kön. Kassörskan (typ 16 år) suckade när jag närmade mig. Jag packade upp och i supersakta. Jag hade flera olika kuponger. Jag glömde ta kassar. Precis allting som en kassörska hatar. Men jag vände streckkoden mot henne. Det gjorde jag.

Jag är på andra sidan nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0