Lasagne

Till dagens fredagsmys har jag slagit på stort. Bjöd min man på lasagne. Lasagne made from scratch. Ingen pulverpåse inblandad alltså. Egen bechamelsås med parmesan och herrgårdsost. Inte för att skryta men den här, som för övrigt är min första lasagne made from scratch, måste vara den bästa lasagne jag någonsin ätit.

Eller i alla fall lätt topp tre. De andra är nog Venezias, den de hade innan de gjorde om där. Och en som jag åt när jag och Joel var i Lund och häslade på Sanna och Anders. Ångrar mig än idag att jag inte åt upp allt utan lät Anders ta halva.


Här är den. Galet god. Kan tyvärr inte dela med mig av receptet då jag tog i princip allt som fanns i kylen. Lite soltorkade tomater, lite creme fraiche, basilika, en näve parmesanost, you name it.


Vi avnjöt lasagnen med ett glas vitt vin, sallad och viss publik.

Nu - bråk om fjärkontrollen.
OS vs Let´s Dance.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0