Barnmusik

Igår kväll gick jag och Ronnie loss bland barnvisorna på Spotify. Herregud vi hittade massor av gamla slagdängor. Sånger man trodde sig ha glömt. Vi sjöng, dansade och gjorde rörelser med stor inlevelse. Förmodligen hade vi mycket roligare än lilleman som var något skeptisk.

När jag sedan skulle sova låg jag och tragglade olika strofer i skallen.

"Vi gick in i en affär sa goddag vad har ni här. Kan man möjligtvis köpa ett läppstift här? Nej tyvärr, nej tyvärr. För detta är...en stamp i golvet affär, stamp i golvet affär, stamp i golvet affär..."

"Hajarna hajarna hajarna...å pappa haj bapa babababa, å mamma haj bapa babababa, å bebis haj bapa babababa. Dom tog en arm bapa bababa..."

"Nu ska vi ut på rövartåg ja vi ska ut och röva, men bara sånt vi kommer åt och sånt vi kan behöva....annars så tar vi så lite vi kan både Casper och Jesper och Jonathan..."

"Nyss så träffa jag en krokodil som körde runt i en bil....han var så tjock och fet och blåste i trumpet, men bilen var för trång och svansen var för lång...så den fick ligga på ett litet flak där bak..."

"Jag har en kompis han har väldigt korta ben, kroppen den är lång och hans huvud känns som sten, han trivs bäst i vatten, kan simma flera mil, för han är en krokodil....han heter kaj, han heter kaj, raj raj raj..."

Tips - lyssna ej på barnsånger innan läggdags, du somnar aldrig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0