Att Fånga En Fjäril

Nu är det Lars Winnerbäck nostalgi här på Hedvägen 3. Plötsligt är jag tillbaka i min första etta, 27 kvadrat på campus. Jag är i mitt tjugoåriga jag. En värld fylld av obetalda räkningar, röriga pojkvänsbeskymmer, hemtentor, föreläsningar i Weber, Sivansköer, alldeles för många fjortisfyllor och bakfyllor. Långt ifrån bebis, barnmat och barnvagn. Nästan en livstid sedan. Tiden går fort.

Konstigt att viss musik eller vissa textrader får minnen att kännas så nära, så verkliga.

"...att fånga en fjäril, som vill
fälla vingarna ut över världen, en fjäril som flyger mellan oss ibland
Vi kallar den lycka, den är svår att fånga, den vill slita och rycka
som vilken lycka som helst, vilken fjäril som helst
vilken kärlek som helst, hur som helst..."


Detta var min all time favorite. Töntig jag? Javisst. Men det får man vara.
Who cares!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0